söndag 13 februari 2011

Ute i vintervädret


Här har det inte blivit så mycket uppdatering under helgen då jag har passat på att vara ute i det härliga vintervädret mesta delen av dagen.

Jag provade även att komma igång med skidåkningen igen.
Det blev en 5 km runda runt eljusspåret. Det är första gången under dukandieten som jag kört någon fysisk aktivitet förutom mina dagliga promenader med hunden och det gick över förväntan! Jag tog det rätt lugnt förstås men hade massor av energi kvar på slutet och det var verkligen härligt att susa fram genom den snötäckta skogen på skidor igen!

Vet inte vad ni andra dukanare har för erfarenheter av att sporta, men i början av dieten så tyckte jag att även vanliga promenader gjorde mig mer anfådd och svettig än innan jag började leva med dukan (Innan Dukan så sportade jag ganska flitigt). Dessutom så fick jag lätt någon typ av muskelvärk. Nu verkar det däremot gå bättre då jag är på min femte vecka. Jag börjar även märka att kroppen känns lättare då jag nu har tappat  ungefär 5 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar