fredag 11 februari 2011

Besök i huvudstaden





Igår så hade jag ett ärende i Stockholm, så jag packade med mig lite dukanskt färdgodis och tog tåget till huvudstaden. Jag hamnade i snöstorm och när jag skulle åka hem på eftermiddagen så var det dessutom en massa tågförseningar. Den svenska vintern slår till igen!
Vet inte hur andra upplever det, men i början tyckte jag att det var lite krångligt med dukandieten när man ska iväg på grejer och måste plocka med sig mellanmål.
Det finns ju inte så bra utbud med dukan-anpassat fika på kaféer och liknande.
Jag har i alla fall löst problemet med att ta med mig några kakor och ett kokt ägg inlindat i folie som jag tar med mig i handväskan.Det är nog den lösningen som passar mig bäst.
Kakorna kan man ju smussla med sig in på ett kafé och äta när man beställer en kopp kaffe och ett ägg är ju enkelt att äta upp i några tuggor och luktar ju inte lika mycket som om man skulle ta med sig rökt skinka.

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Ja, det kan vara lite krångligt för oss Dukanare om man inte planerar i förväg.
    Jag har också börjat ta med någonting i handväskan så man inte står där utan någonting att tugga på och faller för frestelser.

    SvaraRadera
  2. Ja det är lätt hänt att man blir sugen på något när man går på stan och känner lukten efter kanelbullar och annat smaskigt! Det gäller att ligga steget före =)

    SvaraRadera