onsdag 9 februari 2011

Fettreducerad Kakao

I går när jag var och handlade på Coop så hittade jag en fettreducerad kakao så att mina dukan bakverk och desserter blir ännu mer anpassade till dukan dieten!
Tidigare har jag använt mig av vanlig kakao men då denna innehåller en ganska hög fett procent (22%) så är den egentligen inte tillåten under attack och cruisefasen. Jag funderade ett tag på om jag skulle beställa fettreducerad kakao på den franska Dukan webbsiten och be någon bekant i Frankrike att skicka mig denna per post, men då detta verkar tidsödande så vart jag riktigt sprudlande glad när jag hittade denna produkt på en vanlig Coop här i Sverige!
Produkten heter "raw cacao powder" och är ett ekologiskt kakaopulver från Renée Voltaire med en fetthalt på 11%.

1 kommentar:

  1. Hej.
    Jag visste inte att Dukan diät har kommit redan till Sverige. Jag kommer ursprungligen ifrån Polen och där är denna diät jätte inne nu. Letar med ljus och lykta efter fettreducerad kakao - har kollar i min coop-konsum men hittat inte det, synd...Kanske i någon stärre stad finns det. Har den legat tillsammans med andra kakao-varor? Hälsningar ifrån Västernorrland. Agnieszka

    SvaraRadera