onsdag 16 februari 2011

Lunch ute på stan

Idag så lunchade jag ute på stan. Jag har kommit på att Subway inte är ett så dumt matställe för dukanare. Detta gäller förstås inte första attackfasen utan cruisefasen, de dagar då man tillåter grönsaker. Jag beställde en sallad med kycklingfiléer vilket var riktigt smaskigt.
Det som gör att jag tycker att Subway passar bra för dukanare är att man för en extra tia kan lägga till dubbelt med kycklingfilé i salladen och att man dessutom kan välja precis de ingredienser man vill ha i.
Dessutom  så finns det vinäger i separat flaska, så man kan välja att ha på vinäger men behöver inte ta olja på salladen.
Det finns säkert massor av andra bra restauranger som också kan passa dukandieten men än så länge har jag hållit mig till Subway. Har ni andra dukanare några favoriter?

1 kommentar:

  1. Bra tips! Jag har inte ens kikat in på Subway då jag förknippat det med mackor.
    En lokal restaurang där jag bor har en GI-biff på menyn som jag testat, men man vill ju ha lite mer än en grej att välja på. Två gånger har jag beställt grillspett på en hamburgerbar och då valde jag bort pommes frites och kryddsmör och valde sallad och kebabsås istället. Fast det tråkiga är ju att efter man petat bort baconet och korven så blir det inte mycket kött kvar.
    Jag kommer tillbaks hit och kikar vad andra säger, för jag tycker det är besvärligt att äta ute.

    SvaraRadera